Utskick av bostadsvärdet - FAQ
För att aktivera Bostadsvärdet krävs att kunden finns i Säljtavlan i KVS och att du haft ett kundmöte registrerat i Säljtavlan. Aktivering görs enklast i anslutning till att du flyttar kunden vidare från Möte i Säljtavlan. På de kunder i Säljtavlan där möte redan har varit finns en länk som du kan använda för att aktiverat tjänsten på ”gamla” kunder längst ner på den Nuvarande bostaden.

Efter kundmötet lägger mäklaren, i KVS/Säljtavlan, in ett bedömt marknadsvärde på kundens bostad och startar tjänsten. Mäklaren anger sedan att Bostadsvärdet ska aktiveras och om kunden vill få sina månadsvisa uppdateringar via mejl och/eller sms. En bekräftelse skickas då till kunden om att mäklaren aktiverat tjänsten. Den 18:e i varje månad skickas en uppdatering till kunden. Innan den första uppdateringen sänds ut måste det gå minst en månad. De automatiska uppdateringarna är utformade som en personlig hälsning från mäklaren och kontaktuppgifterna finns med i alla utskick.
OBS: Det kan ske ibland att meddelandet tar en dag för att komma fram till kund, så om mailet inte har kommit fram vänta en dag så ska det komma in.
- I Säljtavlan kan mäklaren hela tiden se vilka nya värden som har skickats ut till kunderna.
- Tjänsten är aktiv i 12 månader. Någon månad innan den upphör ska mäklaren kontakta kunden och erbjuda en förlängning av tjänsten. Du kan söka fram dessa kunder via filter i KVS.
- Om kunden vill avsluta sin prenumeration av Bostadsvärdet kan han göra det direkt via länk i utskickat mail/sms.
- Bostadsvärdet aktiveras automatiskt på alla köpare. Utskick startar efter tillträdet.