Varför kommer inte bekräftelsemail fram till kund? - FAQ

Uppdaterad

Om ett bekräftelsemail eller flera mail inte kommer fram till kundens epostadress så kan det finnas en del anledningar varför mailet inte kommer fram. Nedan kan du se de vanligaste anledningarna varför.

OBS: Man behöver inte bekräftelsemail för att se information på mina sidor

Oavsett om kunden har fått ett bekräftelsemail eller inte så skickas det alltid till kundens mina sidor ifall det är inbjudan till mina sidor, förhandsgranskning av annons, frågelistor eller objektsbeskrivning. Be kunden i sånna fall att bara logga in där så ska informationen vara där.

Om ni vill fortfarande felsöka varför utskicken inte kommer fram eller om det är andra utskick som inte kommer fram, undersök dessa saker först.

  1. Skräppost

    Be kunden att kolla i skräpposten först. Alternativt andra mappar i outlook som mailet kan komma in i, som "Borttaget".
  2. Rätt mailadress i kundkort

    Om kundens mailadress inte stämmer i kundkortet så kommer de inte få en notifikation om bekräftelsemail. Bifoga rätt uppgifter i kundkortet i sånna fall och gör ett nytt utskick.

  3. Kunden har inte gett consent att få mailutskick

    Om kunden inte har velat ha utskick vid en tidigare punkt och då avregisterat sig från framtida utskick, så stör det också med utskick som vi mailar till kund under försäljningsprocessen. Kontakta då oss på IT-supporten om ni vill att vi ska låsa upp så kunder får framtida utskick.


För mer information kontakta IT-supporten på IT@svenskfast.se eller 0850535888


Guide taggad med: Kundkort KVS
warning Created with Sketch.