Svensk Fastighetsförmedling

Varför finns inte bostaden på mina sidor efter utskicket?

Uppdaterad

Om du har gjort ett utskick till mina sidor men ingen bostad syns för kunden, så finns det ett par potentiella orsaker. 

1. Vänta lite innan ni vet att det är ett problem

Utskicket för mina sidor dröjer lite innan det syns för kunden även efter du har gjort utskicket. Det kan dröja mellan 15 min-1 timme. Så om ni väntar lite så kommer bostaden troligen synas till slut på Mina Sidor.


2. Fel kundkort i KVS pga dublett

Om det fortfarande inte har kommit fram ett utskick så kan ni dubbelkolla på kundkortet om det är rätt uppgifter där. Dubbelkolla mailadressen eller person nummeret att det är rätt inlagt. Kan vara så att utskicket skickades till fel mailadress eller att kunden redan har ett annat kundkort som är kopplat till mina sidor. 

Om det finns en dubblett med samma uppgifter kan du välja att slå ihop kundkorten. OBS; detta går inte om de har olika personnummer. Följ instruktionerna nedan om det är så.

    2.1. Hur man kopplar ett dubblett till en bostad

  1.    Gå till "Nuvarande bostäder" på kundkortet, gå sen till bostaden och klicka på "Hantera kontaktpersoner"

  2. Lägg till dubbletten som kontaktperson på bostaden. Då ska kundkortet med rätt personnummer en koppling till bostaden och på deras mina sidor.
  3. Gör sedan nytt utskick och vänta upp till en timme. Så ska det synkroniseras till rätt mina sidor.

    OBS: Efter du har lagt in dubletten som kontaktperson kan du koppla bort den kontaktperson som inte har rätt uppgifter. 


3. Mailutskicket blockeras

Om alla uppgifter ser rätt ut i kundkortet, samt att det har gått längre än en timme sedan utskicket. Kontakta oss på IT@svenskfast.se så kan vi undersöka om kundens mail blir blockerad på något vis.

Guide taggad med: Annons Godkänna annons Mina sidor
warning Created with Sketch.